Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  كود كلات آهن كود كلات آهن

گل و گیاه ظرافت

كود كلات آهن و روي

كود كلات آهن و روي

عنصر آهن يكي از كليدي‌ترين عناصر در ساختار سبزينه گياهي است و كمبود آن يكي از شايع‌ترين كمبودهاي عناصر غذايي در زراعت و باغات اكثر مناطق كشاورزي كشورمان است و كمبود اين عنصر در گياه باعث كاهش ميزان كلروفيل در سلول‌ها مي‌شود كه علائم آن رنگ پريدگي و زردي برگ‌ها است كه تشديد كمبود اين عنصر در نهايت خشكيدگي برگ‌ها و گياه را در پي خواهد داشت. بهترين و سريع‌ترين راه رفع كمبود و نياز گياهان به عنصر آهن، تغذيه گياهان از كودهاي كلات آهن است. كود كلات آهن مناسب براي استفاده در خاك ايران، يكي از بهترين انتخاب‌ها براي جبران كمبود آهن است.

تصور غلط بعضي از افراد در مصرف بيش از اندازه كود كلات آهن جهت بهبود اشتباه است. استفاده از هر نوع كودي جهت تغذيه خاك و گياه اگر بيش از اندازه گياه باشد باعث سميت يا مرگ گياه مي‌شود. مصرف عناصر غذايي گياه از خاك مقدار محدودي است كه اگر مقدار آن بيش از اندازه باشد ديگر گياه براي اجراي عمل تغذيه و آبگيري از خاك دچار مشكل مي‌شود و شادابي و طراوت خود را از دست مي‌دهد. البته كود آهن جز كودهايي است كه مصرف زياد آن خرابي زيادي به بار نمي‌آورد ولي بايد براساس الگوي مصرف آن به گياه تزريق شود.

بهترين زمان براي استفاده از خريد كود كلات آهن، زماني است گياهان در حال رشد و نمو مي‌باشند بنابراين فصل بهار و تابستان جز بهترين زمان‌هاي استفاده از كود آهن مي‌باشند. در فصل زمستان و پاييز به دليل خواب گياه نياز كمتري به استفاده از كود در گياه ديده مي‌شود. البته با توجه به زمان كاشت و همين‌طور منطقه‌اي كه گياه در آن رشد مي‌كند مي‌توان از دزهاي مختلف كود آهن در بازه‌هاي مختلف زماني براي تيمار گياه استفاده كرد. تغيير كردن فصل فرمول استفاده از كود آهن را تغيير مي‌دهد.

براي خريد كود كلات آهن و روي و انواع ديگر كود و ساير محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/15 ساعت: ۱۱ توسط:zerafatcom2 :